Főoldal » Online marketing » Blog » 5 blogindítási buktató, avagy blogunk halála az élete előtt

5 blogindítási buktató, avagy blogunk halála az élete előtt

A blogok aranykorát éljük, ha lehet ezt mondani, hiszen ma már nem tekintenek csodabogárként arra, aki valamilyen témában blogot ne vezetne. Sőt, ha lehet azt mondani sztenderd lett. Ma inkább a vloggerek a sztárok, a tizenévesek körében legalábbis mindenképpen, ami viszont jelentősen meghatározza a társadalomra gyakorolt hatásuk jelentőségét. Vállalkozói szempontból azonban egy fontos lépés a saját írott blogunk elindítása, ugyanis ezzel mutathatjuk meg a témához való hozzáértésünket, elhivatottságunkat. Nem mellesleg finom táptalajt biztosítunk a keresőrobotok számára. Én ebben a cikkben arra a jelenségre fókuszálok,  amikor a blogunk maga a termék. Ebből a szempontból jó, ha tisztában vagyunk néhány olyan buktatóval, ami még azelőtt véget vetne újdonsült “gyermekünk” pályafutásának, mielőtt még elindulna.

  1. Szerencsétlen témaválasztás
    Mindenféleképpen az első helyre hoznám ezt, hiszen ha nagyon szűk témakeretbe specializáljuk magunkat (pl. pulóver kötés kék színű fonálból), akkor könnyen lehet, hogy a kutyát sem fogja érdekelni az oldalunk, avagy gyorsan kifogyunk az írnivalóból.
  2. Nem megfelelő platform / tárhely
    Kezdőként szerencsésebb lehet, ha egy ingyenes blogszolgáltató platformját használjuk (pl. blog .hu), mindamellett, hogy nagyobb látogatói tömeggel is elbír, még a felfuttatásban is segíthetnek. Ha érdekes az írásunk, akkor akár még az index főoldalára is kikerülhetünk. Ha rögtön saját tárhely választásra adjuk a fejünket, akkor igen körültekintően járjunk el, mert ha nem jó szolgáltatót fogunk ki, akkor a nagyobb forgalmat esélye se lesz kezelnie az oldalnak. Magyar célközönséghez hazai szolgáltató, külföldihez pedig valamelyik nemzetközi javasolt,
  3. A 100%-os dizájn hajszolása
    Ez sokak számára ismerős lehet. “Ez a logó még nem jó”, vagy “Ezen a menüstruktúrán még módosítani kell, így ne indítsuk az oldalt”.
    Habár fontos a szép külsőség, és a hasznos UX, mindenképpen fontos kompromisszumot kötni. Jobb elindulni és a cikkekre koncentrálni, mintsem odáig fajuljon a dolog, hogy már kedvünk se legyen foglalkozni az oldallal, mert annyi időt elvesztegettünk a külsőségekkel.
  4. Bespájzolt cikkek
    Hasonló a jelenség, mint a 100%-os dizájn hajszolásánál. Felhalmozunk a vázlatok között egy csomó félkész írást, de mivel nem érezzük tökéletesnek őket, ezért egyiket sem publikáljuk ki, ezzel megpecsételve a sorsát a projektünknek.
  5. Közösségi oldalon való jelenlét hiánya
    Új belépőként mindenképpen kihagyhatatlan lépésnek mondható, de ez az utolsó pont elhagyható, ha türelmesen ki tudjuk azt várni, hogy a google szépen beindexálja a lapokat, és így csak a keresőből érkező forgalomból alapozzuk meg a jövőnket. A lelkesedésünknek mindenféleképpen jót tesz az, ha már rögtön az elején kapunk némi visszajelzést a munkánkról. Miért ne osszuk meg hát először az ismerőseinkkel a produktumunkat?

Érdekelhet még

Top 5 felszabaduló .hu domain

Szemezgettünk a hamarosan felszabaduló .hu domain nevek közül, amik több szempontból is érdekesek lehetnek. Időnként …