A blogok aranykorát éljük, ha lehet ezt mondani, hiszen ma már nem tekintenek csodabogárként arra, aki valamilyen témában blogot ne vezetne. Sőt, ha lehet azt mondani sztenderd lett. Ma inkább a vloggerek a sztárok, a tizenévesek körében legalábbis mindenképpen, ami viszont jelentősen meghatározza a társadalomra gyakorolt hatásuk jelentőségét. Vállalkozói szempontból azonban egy fontos lépés a saját írott blogunk elindítása, ugyanis ezzel mutathatjuk meg a témához való hozzáértésünket, elhivatottságunkat. Nem mellesleg finom táptalajt biztosítunk a keresőrobotok számára. Én ebben a cikkben arra a jelenségre fókuszálok, amikor a blogunk maga a termék. Ebből a szempontból jó, ha tisztában vagyunk néhány olyan buktatóval, ami még azelőtt véget vetne újdonsült “gyermekünk” pályafutásának, mielőtt még elindulna.
- Szerencsétlen témaválasztás
Mindenféleképpen az első helyre hoznám ezt, hiszen ha nagyon szűk témakeretbe specializáljuk magunkat (pl. pulóver kötés kék színű fonálból), akkor könnyen lehet, hogy a kutyát sem fogja érdekelni az oldalunk, avagy gyorsan kifogyunk az írnivalóból. - Nem megfelelő platform / tárhely
Kezdőként szerencsésebb lehet, ha egy ingyenes blogszolgáltató platformját használjuk (pl. blog .hu), mindamellett, hogy nagyobb látogatói tömeggel is elbír, még a felfuttatásban is segíthetnek. Ha érdekes az írásunk, akkor akár még az index főoldalára is kikerülhetünk. Ha rögtön saját tárhely választásra adjuk a fejünket, akkor igen körültekintően járjunk el, mert ha nem jó szolgáltatót fogunk ki, akkor a nagyobb forgalmat esélye se lesz kezelnie az oldalnak. Magyar célközönséghez hazai szolgáltató, külföldihez pedig valamelyik nemzetközi javasolt, - A 100%-os dizájn hajszolása
Ez sokak számára ismerős lehet. “Ez a logó még nem jó”, vagy “Ezen a menüstruktúrán még módosítani kell, így ne indítsuk az oldalt”.
Habár fontos a szép külsőség, és a hasznos UX, mindenképpen fontos kompromisszumot kötni. Jobb elindulni és a cikkekre koncentrálni, mintsem odáig fajuljon a dolog, hogy már kedvünk se legyen foglalkozni az oldallal, mert annyi időt elvesztegettünk a külsőségekkel. - Bespájzolt cikkek
Hasonló a jelenség, mint a 100%-os dizájn hajszolásánál. Felhalmozunk a vázlatok között egy csomó félkész írást, de mivel nem érezzük tökéletesnek őket, ezért egyiket sem publikáljuk ki, ezzel megpecsételve a sorsát a projektünknek. - Közösségi oldalon való jelenlét hiánya
Új belépőként mindenképpen kihagyhatatlan lépésnek mondható, de ez az utolsó pont elhagyható, ha türelmesen ki tudjuk azt várni, hogy a google szépen beindexálja a lapokat, és így csak a keresőből érkező forgalomból alapozzuk meg a jövőnket. A lelkesedésünknek mindenféleképpen jót tesz az, ha már rögtön az elején kapunk némi visszajelzést a munkánkról. Miért ne osszuk meg hát először az ismerőseinkkel a produktumunkat?