Főoldal » Tartalomkezelők » Miért veszti el a csatát a WooCommerce a Shopify ellenében, és miért rossz hír ez nekünk?

Miért veszti el a csatát a WooCommerce a Shopify ellenében, és miért rossz hír ez nekünk?

Napjainkban a két legnépszerűbb webáruház rendszer a Shopify és a WooCommerce. Egymás szöges ellentétei: egyikük egy szabadalmaztatott szoftver, melyet egy milliárdos amerikai cég fejleszt, a másik pedig egy nyílt forráskódú megoldás, melyet ezrek fejlesztgetnek és millióan használnak ingyen.

Viszont a WooCommerce úgy látszik, hogy lassan elveszti ezt a játszmát. WordPress-re épült kompromisszumos megoldás, bonyolult telepítési folyamattal, amihez egy tapasztalt fejlesztő szükségeltetik, vagy nagyon sok idő és türelem, ha tapasztalat nélkül próbáljuk összeállítani webáruházunkat. Összehasonlításul a Shopify csupán pár kattintás után már használható, semmi mélyebb szaktudás nem kell hozzá. Érthető tehát, hogy miért köteleződnek el a platform mellett.

Viszont a Shopify elsősége mindenkinek rossz, kivéve persze önmagának. Első sorban rossz a felhasználóinak. Gyakorlatilag egy zárt kert, amibe minden beleölt befektetés elvész, mikor kilépünk belőle. Invesztáltunk pár százezret egyedi sablonba, pluginba, vagy fizettünk egy fejlesztőnek, hogy szabja egyénire nekünk? Ott hagyjuk a platformot, és  minden idő és pénz kárba veszett.

Tényleg a fejlesztő cégtől függ, hogy működhet-e a shopunk. Nem tetszik nekik az országunk? Egy termékről úgy döntenek, hogy mégsem tetszik nekik? Mielőtt észbe kapnánk kihátrál a hátunk mögül, mindezek miatt több tízezer forintunk bánhatja kárát. Minden, amit az egyedi fejlesztésekre költöttünk.

Az Internet egészére is rossz hatással van ez a helyzet. A web nagy része már így is monopolizált. A vásárlások döntő többsége az Amazonon történik. Nem keresünk dolgokra, hanem “guglizunk”. A Facebook többet tud a családunkról és ismerőseinkről, mint mi magunk. Ebay, Airbnb, Aliexpress …, folytathatnánk a sort tovább.

Viszont értjük, hogy miért döntenek így az emberek:

“Kit érdekel, hogy a Shopify monopol helyzetbe kerül, ha WooCommerce-el nem tudom 5 nap alatt elindítani az áruházamat?”

Vagy:

“Még azt sem tudom, hogy a webshopom egyáltalán fog-e bevételt termelni, így nem fogok időt szánni a rendszer megtanulására, hogy utána lássam becsődölni 1 héten belül.”

Mi elkötelezett hívei vagyunk a nyílt forrású megoldásoknak, ezért ha Te is ezen a vonalon gondolkodsz és szeretnéd a webáruházadat saját magad létrehozni, ezen az oldalon összeszedtük a legnépszerűbb ingyenes megoldásokat, amelyek nem WordPress alapúak: Nyílt forrású webáruház rendszerek

Cikk forrása: woocart

Érdekelhet még

Édes kicsi boltunk – Kicsicake interjú

Az Andrássy úttól pár percre, a VI. kerületben található Kicsicake Cupcake Bar egy online édességboltból …